Mystery shoppping

Veličina tržišta i trendovi

MSPA procijenila je vrijednost tržišta tajanstvene kupnje u 2006. godini na 1 milijardu dolara, a sam rast tržišta na oko 8% godišnje u SAD i EU, i 15% u Srednoj i Istočnoj Europi.

Organizacija ESOMAR (The European Society for Opinion and Market Research) u svojem je istraživanju provedenom 2017. godine pod nazivom „Global Market Research 2017“ objavila da je ukupni prihod svjetskih istraživačkih agencija nakon inflacije porastao na 44,5 milijardi dolara, odnosno za 2,3%. Najveće tržište, s gotovo polovicom globalnog prihoda (19,5 milijardi dolara) su Sjedinjene Američke Države, a Europska regija, s prihodom od 6,6 milijardi ima također velik utjecaj na taj porast.

Prema tom istraživanju, na tajno kupovanje otpada 1% ukupnog prihoda istraživačkih agencija, odnosno 445,1 milijuna dolara. Ova brojka se čini premala jer prema MSPA, prihod tržišta tajanstvene kupnje je preko 2 milijarde dolara, s tim da na SAD otpada jedna milijarda, a na Europu pola milijarde.

U godinama koje su pred nama mystery shopping industriju očekuju sljedeći trendovi i izazovi:

  • očuvanje kvalitete i integriteta tajnih kupaca
  • sve brže dostavljanje izvještaja bez žrtvovanja njihove kvalitete
  • educiranje tajnih kupaca, postojećih i potencijalnih korisnika, kao i pružatelja ove usluge o stvarnostima tajanstvene kupnje
  • povećanje broja pružatelja usluga tajanstvene kupnje i vrsta usluga koje nude