Mystery shoppping
- › Tajanstvena kupnja
- › Istine i zablude o tajanstvenoj kupnji
- › Veličina tržišta i trendovi
- › Tko sve koristi tajanstvenu kupnju?
- › Kada koristimo tajanstvenu kupnju?
- › Minimalni zahtjevi za kvalitetnu tajanstvenu kupnju
- › Faze primjene tajnog kupovanja u poduzećima
- › Odakle potreba za tajanstvenom kupnjom?
- › Kako odabrati partnera za provođenje tajnog kupovanja?
- › Zašto tajanstvena kupnja ponekad ne uspije?
- › Česta pitanja o tajnom kupovanju
- › Rječnik mystery shoppinga/tajnog kupovanja
Veličina tržišta i trendovi
MSPA procijenila je vrijednost tržišta tajanstvene kupnje u 2006. godini na 1 milijardu dolara, a sam rast tržišta na oko 8% godišnje u SAD i EU, i 15% u Srednoj i Istočnoj Europi.
Organizacija ESOMAR (The European Society for Opinion and Market Research) u svojem je istraživanju provedenom 2017. godine pod nazivom „Global Market Research 2017“ objavila da je ukupni prihod svjetskih istraživačkih agencija nakon inflacije porastao na 44,5 milijardi dolara, odnosno za 2,3%. Najveće tržište, s gotovo polovicom globalnog prihoda (19,5 milijardi dolara) su Sjedinjene Američke Države, a Europska regija, s prihodom od 6,6 milijardi ima također velik utjecaj na taj porast.
Prema tom istraživanju, na tajno kupovanje otpada 1% ukupnog prihoda istraživačkih agencija, odnosno 445,1 milijuna dolara. Ova brojka se čini premala jer prema MSPA, prihod tržišta tajanstvene kupnje je preko 2 milijarde dolara, s tim da na SAD otpada jedna milijarda, a na Europu pola milijarde.
U godinama koje su pred nama mystery shopping industriju očekuju sljedeći trendovi i izazovi:
- očuvanje kvalitete i integriteta tajnih kupaca
- sve brže dostavljanje izvještaja bez žrtvovanja njihove kvalitete
- educiranje tajnih kupaca, postojećih i potencijalnih korisnika, kao i pružatelja ove usluge o stvarnostima tajanstvene kupnje
- povećanje broja pružatelja usluga tajanstvene kupnje i vrsta usluga koje nude