Mystery shoppping
- › Tajanstvena kupnja
- › Istine i zablude o tajanstvenoj kupnji
- › Veličina tržišta i trendovi
- › Tko sve koristi tajanstvenu kupnju?
- › Kada koristimo tajanstvenu kupnju?
- › Minimalni zahtjevi za kvalitetnu tajanstvenu kupnju
- › Faze primjene tajnog kupovanja u poduzećima
- › Odakle potreba za tajanstvenom kupnjom?
- › Kako odabrati partnera za provođenje tajnog kupovanja?
- › Zašto tajanstvena kupnja ponekad ne uspije?
- › Česta pitanja o tajnom kupovanju
- › Rječnik mystery shoppinga/tajnog kupovanja
Tajanstvena kupnja
Što je Mystery shopping ili tajno kupovanje?
Mystery shopping ili tajno kupovanje poslovni je alat za mjerenje kvalitete usluge.
Podrazumijeva angažiranje prethodno educiranih tajnih kupaca, koji se na zahtjev određene tvrtke pretvaraju da su potencijalni i redovni kupci te pritom prema unaprijed definiranim kriterijima detaljno i objektivno mjere kvalitetu usluge s ciljem njezina poboljšanja. Nakon toga na odgovarajući način izvještavaju o svom iskustvu.
Svrha mystery shoppinga je mjeriti izvedbu odnosno utvrditi što se događa u stvarnosti, tijekom tzv. trenutaka istine, odnosno tijekom interakcije kupaca i kompanije te događa li se ono što tvrtka želi da se događa, budući da upravo u tim trenucima kupac na temelju iskustva u usluzi donosi odluku o kupnji.
U praksi mystery shopping predstavlja izvrstan alat za edukaciju i motivaciju djelatnika.
Kada nam treba mystery shopping?
Kada želimo …
- saznati pravu situaciju na terenu
- snimiti stanje kvalitete usluge prije i poslije edukacije
- unaprijediti kvalitetu usluge
- motivirati djelatnike
- povećati prodaju i profit
- provjeriti poštivanje ugovornih obveza
- saznati što radi konkurencija i kako trgovci prezentiraju naše proizvode… koliko ga često nude na prvom mjestu, što o njemu govore u odnosu na konkurenciju… i dr.